急所を外す
b1-w0/7

pips b=88 w=150

pips b=88 w=150
逃げるかインナーメイクの二択。インナーを作ると多少は打たれてからの抵抗力が上がるがバーポイントで打たれるという点で相手にプライム作りも同時に進められてしまうマイナス点もある。打たれなかった場合の戦いやすさに大きな差がないのでショット数が24通りと14通りの大差なら逃げてしまった方がいい。
1. 18/11 Eq.: -0.283
0.476 0.110 0.002 - 0.524 0.107 0.004 CL -0.061 CF -0.283
2. 8/4 7/4 Eq.: -0.408 (-0.125)
0.430 0.141 0.003 - 0.570 0.094 0.003 CL -0.105 CF -0.408
Truncated cubeful rollout (depth 11) with var.redn.
360 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 594466617 and quasi-random dice
Play: world class 2-ply cubeful prune [world class]
keep the first 0 0-ply moves and up to 8 more moves within equity 0.16
Skip pruning for 1-ply moves.
Cube: 2-ply cubeful prune [world class]
1. 18/11 Eq.: -0.283
0.476 0.110 0.002 - 0.524 0.107 0.004 CL -0.061 CF -0.283
2. 8/4 7/4 Eq.: -0.408 (-0.125)
0.430 0.141 0.003 - 0.570 0.094 0.003 CL -0.105 CF -0.408
Truncated cubeful rollout (depth 11) with var.redn.
360 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 594466617 and quasi-random dice
Play: world class 2-ply cubeful prune [world class]
keep the first 0 0-ply moves and up to 8 more moves within equity 0.16
Skip pruning for 1-ply moves.
Cube: 2-ply cubeful prune [world class]