踏みにくい場所
b0-w4/7

pips b=115 w=96

pips b=115 w=96
6の目で飛び出した後そこにブロットを置いておくと比較的安全にヒットされてしまう。そこでこちらの強いボードを武器にインナーにブロットを残してでもバーアンカーを取る。ピップで勝っている相手は危険を冒してまでルースヒットはしてこないのでそれほど怖がることはないし、スペアのないアウターポイントをクリアするのが厳しくなっている。
1. 24/18 20/18 Eq.: -0.468
0.335 0.060 0.001 - 0.665 0.097 0.001 CL -0.353 CF -0.468
2. 24/18 6/4 Eq.: -0.588 (-0.120)
0.304 0.047 0.001 - 0.696 0.059 0.001 CL -0.390 CF -0.588
3. 24/18 5/3 Eq.: -0.596 (-0.128)
0.302 0.045 0.001 - 0.698 0.057 0.001 CL -0.392 CF -0.596
Truncated cubeful rollout (depth 11) with variance reduction
360 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 623104247 and quasi-random dice
Play: world class 2-ply cubeful prune [world class]
keep the first 0 0-ply moves and up to 8 more moves within equity 0.16
Skip pruning for 1-ply moves.
Cube: 2-ply cubeful prune [world class]
1. 24/18 20/18 Eq.: -0.468
0.335 0.060 0.001 - 0.665 0.097 0.001 CL -0.353 CF -0.468
2. 24/18 6/4 Eq.: -0.588 (-0.120)
0.304 0.047 0.001 - 0.696 0.059 0.001 CL -0.390 CF -0.588
3. 24/18 5/3 Eq.: -0.596 (-0.128)
0.302 0.045 0.001 - 0.698 0.057 0.001 CL -0.392 CF -0.596
Truncated cubeful rollout (depth 11) with variance reduction
360 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 623104247 and quasi-random dice
Play: world class 2-ply cubeful prune [world class]
keep the first 0 0-ply moves and up to 8 more moves within equity 0.16
Skip pruning for 1-ply moves.
Cube: 2-ply cubeful prune [world class]